La Llufa i la Llufeta són a les biblioteques

(Biblioteques - 2016-12-12)

Durant el mes de desembre les Biblioteques de Girona ambientarem el Nadal amb una proposta de folklore molt nostrada: La Llufa, el ninot de paper que tradicionalment es penja a l’esquena el dia dels Sants Innocents. Trobareu dues propostes: una adreçada al públic més adult (La Llufa) i una al públic infantil (La Llufeta)
LA LLUFA:
Aquesta icona ens servirà per proposar una selecció i recull de llibres d’humor, per decorar els espais amb un aparador cultural i, fins i tot, per compartir alguna sorpresa o innocentada amb els usuaris lectors que s’atreveixin a visitar-nos el dia 28 de desembre. Com sempre, els llibres i revistes de la guia es podran endur en préstec, i ajudar així a passar el tràngol dels dinars familiars amb comentaris literaris i humorístics.

LA LLUFETA:
Per als més petits, les biblioteques hem adaptat aquesta icona popular i hem creat El joc de la Llufeta, un divertit joc de pistes adreçat als petits lectors. El joc consisteix en què durant cinc setmanes descobrirem cinc personatges carismàtics de literatura infantil i juvenil. Cada dia desvetllarem una pista sobre el personatge: com és, una imatge de com vesteix, alguna característica del seu caràcter, contextualitzem el seu entorn... Els infants més atents podran omplir una butlleta amb la seva sospita i dipositar-la a la bústia de la Llufeta. Cada divendres serà el dia escollit per revelar la identitat del personatge i de l’infant guanyador, que tindrà com a premi un llibre i alguna sorpresa més... En el cas que hi hagi més d’un encertant, es farà un sorteig. Us animeu a participar-hi?