Cadàver exquisit - Una proposta de creació col·lectiva

(Biblioteques - 2017-01-13)

Garirebé 100 anys després, la Biblioteca Carles Rahola vol recuperar aquest joc literari i adaptar-lo al segle XXI. A través d'un blog, diferents escriptors gironins proposaran l'inici d'una història i qualsevol persona podrà continuar el relat.
El Cadàver exquisit és un joc col·lectiu inventat pels surrealistes al voltant de l’any 1925. El seu origen es troba a un joc de saló on els participants escrivien una part del relat i el passaven a un altre perquè aquest el continués, sense saber el que havien fet els altres participants prèviament. La primera frase que es va crear va ser la que li va donar nom: Le cadavre – exquis – boira- le vin – nouveau (“El cadàver-exquisit-beurà-el vi-nou”).
Des de la Biblioteca Carles Rahola volem recuperar l’essència d’aquesta pràctica i convidar a la creació col·lectiva de textos. Per tal de fer-ho possible s’ha creat aquesta pàgina web que permet la participació tant des de casa com des de l’ordinador que tenim preparat per a aquest ús al Quiosc d’actualitat (planta baixa).
Cada mes un autor de les comarques gironines ens ofereix el primer escrit, que serveix com a inspiració per iniciar el cadàver exquisit. Els participants poden escriure el seu text a l’espai “Deixa un comentari” del blog, i des de la biblioteca es publicarà l’escrit enviat. Així doncs, sempre es visualitzarà el darrer text rebut, i fins que no s’acabi el període no es publicarà el cadàver exquisit amb tots els textos enviats.
L'escriptora gironina Mar Bosch, serà l'encarregada d'encetar el proper cadàver exquisit de la biblioteca.