El Menú de Lletres de les biblioteques del Gironès s’apropa al Japó i la seva literatura

(Biblioteques - 2017-01-26)

Les biblioteques públiques del Gironès han escollit la literatura nipona com a eix central de la 5a edició del Menú de Lletres. Sota el títol “Literatura japonesa” difondran, durant tot el mes de febrer, els seus fons relacionats.
Com és habitual, aquesta proposta es basa en l’exposició i recomanació de llibres i pel·lícules, per donar a conèixer una cultura que ens queda molt llunyana.
Cadascuna de les biblioteques participants exhibirà un aparador temàtic sobre literatura i cinema japonesos i s’editarà una guia de lectura que es distribuirà a cada equipament i es podrà consultar virtualment als respectius webs. La selecció de fons ha anat a càrrec de Nipponia Idiomes.
Paral·lelament, s’han programat algunes activitats divulgatives. La Biblioteca Miquel Martí i Pol, de Sant Gregori, oferirà un taller d’origami a càrrec de Toshie Nagashima el divendres 10 de febrer a les 18 h. La Biblioteca Antònia Adroher ha organitzat un taller de dibuix manga per al dissabte 11 de febrer a les 11.30 h i la nova Sala de lectura Girona Centre el dia 21 de febrer a les 17.30 h acollirà una hora del conte titulada Kamishibai: contes amb un teatret japonès de paper; ambdues accions són a càrrec de Nipponia Idiomes.
Diversos clubs de lectura comentaran obres japoneses a les seves sessions previstes per al febrer.
Val la pena esmentar que a aquesta iniciativa, que fins ara promovien les biblioteques de l’àrea urbana de Girona, s’hi ha sumat la majoria de biblioteques de la comarca, a partir d’un acord de col·laboració conjunt.