Les biblioteques tornen "A la carretera"

(Biblioteques - 2017-05-08)

Comença el 5è cicle de xerrades sobre viatges “A la carretera” organitzat per les Biblioteques de Girona i la llibreria Ulyssus.

Com cada mes de maig en els darrers cinc anys, les biblioteques de Girona, juntament amb la llibreria Ulyssus, conviden a la descoberta de diversos indrets del món de la mà de viatgers escriptors disposats a compartir les seves experiències de viatge a l’entorn d’una afició, d’una inquietud personal o d’una opció professional, i a conèixer els llibres en què han traslladat aquestes vivències.
L’eix central del cicle, que tindrà lloc durant cinc dijous consecutius a partir de l’11 de maig, són les xerrades de viatgers i exploradors a qui el fet de viatjar ha influït de forma important en el seu trajecte vital i ha suposat una important font d’experiència, de coneixement i de sensacions.
Les xerrades d’aquesta cinquena edició comencen amb el periodista Jaume Sanllorente de l’ONG Sonrisas de Bombay que, l’11 de maig a la Biblioteca Ernest Lluch, parlarà de perquè considera: l’escriptura com a compromís social. Viatjarem a l’Índia, Filipines i Bangladesh tot presentant els llibres que ha publicat sobre Àsia i els asiàtics.
En Jordi Bosch i la Susanna Rodríguez visitaran la Biblioteca Just M. Casero el 18 de maig i compartiran la seva ruta pels antípodes. El seu roadtrip l’han recollit en el blog Companys de Viatge i al seu debut literari: Nova Zelanda, l’últim paradís?
El gironí Jordi Mercader després de coronar els seus tresmils i recollir-ho en un llibre ara ens ve a presentar la seva experiència per Àfrica després d’haver pujat al Kilimanjaro: sostre del continent africà.
La següent parada, portarà en Quim Carreras l’1 de juny a la Biblioteca Carles Rahola. Parlant des de l’Atlàntic recull la seva travessia en solitari per aquest oceà amb tot el que això comporta.
El cicle es clourà a la Biblioteca Salvador Allende el 8 de juny, on la Neus Real, presentarà la vida i obra d’Aurora Bertrana com a autora i com a viatgera a la xerrada: “Imprudència” Bertrana: els viatges d’una escriptora aventurera.
Les xerrades s’acompanyaran de seleccions de fons sobre viatges a cada biblioteca i d’altres activitats, com hores del conte, presentacions, exposicions, tallers per organitzar el viatge des de casa (a les biblioteques Ernest Lluch i Just M. Casero) i el concurs de fotografia mitjançant Instagram Els camins del teu viatge.
Podeu descarregar-vos el fulletó aquí mateix.