Les biblioteques de Girona estenen la lectura a les piscines i a les places durant l´estiu

(Biblioteques - 2017-06-30)

El dilluns 3 de juliol s’inicien les Bibliopiscines a les piscines de la Devesa i a les instal·lacions del GEIEG Sant Ponç i Sant Narcís i també començarà el recorregut de la Biblioplaça per diversos barris de la ciutat.

Sota el lema de Biblioestiu, la lectura a la fresca, s’inicien els serveis de biblioplaça i bibliopiscina. Aquestes iniciatives tenen per objectiu que els ciutadans puguin  gaudir de la lectura a l’aire lliure durant els mesos de juliol i agost. Són totalment gratuïts i van dirigits sobretot als infants, però també hi ha propostes per als adults. L’ús és lliure, i es pot fer préstec a casa amb el carnet de biblioteques.
La bibliopiscina torna a la seva cita anual a les piscines municipals de la Devesa amb en col·laboració amb el Servei Municipal d’Esports, que reserva un espai ombrejat a tocar de l’aigua perquè s’hi puguin dur a terme més fàcilment totes les activitats de dinamització lectora per a infants i també el servei de consulta i préstec de llibres, diaris i revistes.
Al mateix temps, l’Ajuntament de Girona col·labora amb l’entitat esportiva GEIEG perquè els socis i visitants de les piscines de l’entitat gaudeixin gratuïtament també d’un servei de bibliopiscina. Com l’any anterior la bibliopiscina s’instal·larà al complex esportiu de Sant Narcís i també a les instal·lacions de Sant Ponç.
D’altra banda, els barris on s’instal·larà la biblioplaça són: Vila-roja, Font de la Pólvora, Vista Alegre, Sant Narcís, Can Gibert del Pla, Devesa, Mercadal i Santa Eugènia. Durant quinze dies a cada plaça, de dilluns a divendres, els ciutadans podran acostar-se al carro mòbil que hi ha preparat amb llibres per triar les lectures que més els agradin, que són per a un públic ampli i que responen a diversos gustos literaris.
Una de les activitats més atraients a la bibliopiscina i la biblioplaça són les hores del conte per als infants, que van a càrrec de contistes professionals. En total representen 11 actuacions al llarg de l’estiu, i complementen les activitats infantils de les biblioteques, que aquest any se centren en els Contes de nit i La Quina de l’estiu.
Podeu consultar tota la programació al web de Biblioteques de Girona. i també us podeu descarregar el fulletó aquí.