Èxit de participació de la proposta educativa de l´Ajuntament de Girona “Llegeix, càmera i... acció!”

(Biblioteques - 2018-06-08)

Un total de 150 joves han participat aquesta setmana en l’acte de cloenda als cinemes Ocine, on es van projectar els “booktrailers” guanyadors.

La proposta educativa de l’Ajuntament de Girona “Llegeix, càmera i... acció” ha comptat enguany amb la participació de 322 alumnes. La majoria de l’alumnat és de 4t d’ESO i de 1r de batxillerat i prové de sis centres educatius: l’institut Vicens Vives, l’institut Ermessenda, l’institut Santa Eugènia, l’institut Carles Rahola, el FEDAC Sant Narcís i el FEDAC de Salt.
Després de tot un curs escolar descobrint i treballant com fer un tràiler d’un llibre, els grups seleccionats dels alumnes participants a la sisena edició de “Llegeix, càmera i... acció!” van assistir el dilluns, dia 4 de juny, a la presentació conjunta dels treballs i a l’entrega de premis, en un acte que es va fer als cinemes Ocine de Girona.
El booktrailer sobre "Frankestein", de Mary Shelley, fet per un grup d’estudiants de l’Institut Ermessenda, va obtenir el Premi al Millor Booktrailer de l’edició 2018. Hafsa Banane, Arnau Gispert, Adrià Polanco, Jesús Manuel López i Jiajia Chen han plasmat en imatges la història del llibre amb el qual han aconseguit generar interès per llegir-lo. El segon premi ha estat per al grup d’alumnes de l’Institut Santa Eugènia amb el booktrailer sobre el llibre "Noel et busca", d’Àngel Burgas, que ha estat el llibre més representat d’entre tots els grups. El tercer premi ha estat per un grup de l’institut Ermessenda, amb la història "Allà on els arbres canten", de Laura Gallego.
Les mencions especials han estat el premi a la millor realització per a "Mi hermana Elba", de l’Institut Vicens Vives, el de millor muntatge per a "Te diré quién eres", de l’institut Carles Rahola, el de millor producció per a "Sherlock Holmes i el cas de la joia blava", de l’escola FEDAC Sant Narcís, el de millor adaptació per a "No somriguis que m’enamoro", de l’institut Santa Eugènia i el de millor càmera per a "Orange", de l’escola FEDAC Salt.
Tots els participants han rebut un diploma de participació i els grups seleccionats han rebut també entrades per als cinemes Ocine i un pack de cinc vals per a la plataforma de cinema en línia Filmin. El grup guanyador, a més, visitarà els estudis de TVGirona, on se’ls farà una entrevista i podran explicar com ha estat l’experiència de traslladar a la pantalla la història del llibre i encomanar la seva lectura.
El recurs educatiu “Llegeix, càmera i... acció!” està impulsat  pels serveis educatius del Museu del Cinema i de Biblioteques de Girona. Des del setembre els 322 alumnes participants han treballat per produir els 45 booktrailers, dels quals els mateixos centres han seleccionat els 16 millors, que són els que es van visionar en l’acte de cloenda.
La proposta educativa vol potenciar el gust per la lectura dels joves fent que visquin les diferents etapes d’una producció audiovisual (preproducció, producció, postproducció i difusió) gràcies a la lectura prèvia d’un llibre escollit per ells mateixos. De fet, la tria del llibre és el punt d'inici d'aquest projecte anual que se centra en l’elaboració d'aquest audiovisual que acaba amb la seva presentació i difusió pública.
Els booktrailers guanyadors es poden visualitzar al canal de Youtube del Museu del Cinema.