Les Biblioteques de Girona ofereixen 100 places de bibliovoluntaris

(Biblioteques - 2018-10-11)

En diverses iniciatives i amb diferents dedicacions setmanals

Les biblioteques de la ciutat impulsen accions de promoció lectora que només tenen sentit amb la col·laboració dels bibliovoluntaris. No es tracta de serveis bàsics de les biblioteques, sinó iniciatives que són complementàries, que les biblioteques no realitzarien directament i que pretenen donar la possibilitat de participar i ser actives a aquelles persones interessades en donar part del seu temps per activitats culturals vinculades al llibre i a la lectura.
Segons el perfil de la persona, els seus interessos i la seva disponibilitat es poden inscriure a una o altra iniciativa:
Apadrinament lector: consisteix en anar una hora a la setmana a la Biblioteca Just M. Casero, de 17 a 18 h, per acompanyar als escolars del barri de Pont Major, en el seu procés d'aprenentatge de la lectura.
Préstec al Trueta: si es vol prestar servei a persones ingressades a l'hospital, una tarda a la setmana, durant 2 hores es necessiten voluntaris pel servei de préstec a les habitacions de l’hospital Josep Trueta. Els llibres els proporciona la biblioteca.
Voluntariat de Patrimoni: per fer tasques de suport a la conservació preventiva del fons patrimonial de la Biblioteca i restauració de documents. Dues hores a la setmana a la Biblioteca Carles Rahola.
Voluntariat de lectura a gent gran: si es prefereix el tracte amb persones grans, es pot fer una hora de lectura en veu alta a residents de centres de Girona. Els llibres els proporciona la biblioteca.
Voluntariat de préstec a domicili: Es tracta de recollir llibres a la biblioteca i portar-los al domicili de persones que no es poden desplaçar. Segons demanda, servei en construcció de cares al 2019
L’Ajuntament de Girona subscriu una assegurança d’accidents per a totes les persones participants i també s’ofereixen accions de suport i formació durant l’any de cares a donar eines i consells a les persones participants per poder realitzar millor les seva tasca voluntària.
Totes les persones interessades poden escriure un correu electrònic a bibliovoluntaris@ajgirona.cat indicant la seva disponibilitat, interessos i telèfon i seguidament es contactarà amb elles per poder concretar quina és la iniciativa a la qual es pot inscriure.
El proper dijous 25 d’octubre es realitzarà una reunió informativa a les 18.30 h a la biblioteca Carles Rahola (carrer Emili Grahit, 4C).